Jó dolgozni Japánban!??

Elsősorban, hogy ne kelljen egy nap mindenkinek mindent elmesélnem!

Friss topikok

  • ViriVirg: jaj nagyon nagyon örülök hogy tetszik (^w^) (2013.10.29. 23:52) Első munkanapom meg hasonlók
  • ViriVirg: Jaj de jó :) örülök hogy tetszett.. Sajnalom de nem volt túl sok időm tovabb irni pedig volt mit..... (2013.10.29. 23:44) Megint Japánban (VIRÁG)
  • lifelike: Folytatas???? (2013.06.16. 00:03) Gomen........
  • ViriVirg: ügyes vagy anyu :D d jövőre csak én írok XD najó írhatsz egy kicsit te is :) (2013.06.05. 11:15) Okaasan is Japánban!
  • Gedus: Hali. Örülök hogy újra él a blog, szeretem olvasgatni, várom a további írásokat. Balázs. (2012.08.07. 22:45) Újra él a blog!

Linkblog

HTML

 971140_10200902299832291_670122130_n.jpg

Ízlések és pofonok

2010.01.02. 02:27 Korben Dallas

 

Itt az új év. Nem gondoltam volna 5 évvel ezelőtt, hogy 2009 szilveszterét Japánban fogom tölteni. Na nem mintha nagy szilveszterezés lett volna, de ne szaladjunk ennyire előre.

Előbb a karácsonyról. Mint említettem, volt szép fánk,  gyertyáink,  havunk és  gyerekeknek meglepi. Hogy megmaradhasson azon szokásunk, miszerint  a srácoknak meglepetés legyen a karácsonyfa ( vagyis üres szobából ki, karácsonyfás szobába be….bár felajánlottuk nekik, ha akarják, díszíthetünk együtt fát, ők inkább a hagyomány mellett döntöttek), szóval eme magasztos célt előtérbe helyezve Ákos elvitte őket egy kis időre. Mert lévén kicsi a kéró, nem igazán könnyű elbújni benne…

Kérdésére, hogy 1 óra elég lesz-e, balga és kissé önelégült fejjel azt találtam mondani, hogy :”…hóóóóógyne…viccelsz? Egy profi fadíszítővel állsz szemben….”

Ja…csak azt nem vettem bele  számításaimba, hogy ez egy MŰŰŰFAA. Dobozba csomagolva, tipikus, alapos Japán módra . Na de amikor kibontottam a dobozt, és megláttam, 3 db kb. egyforma méretű zöld „ szőrős” hengert, kissé leizzadtam, és heves szívdobogás kíséretében kezdődő enyhe pánikrohammal karöltve kerestem a vészkijáratot. Persze  nem volt. A fa és kellékei röhögve sugallták..edd meg amit főztél…ÉPÍTS MAGYAR ASSZONY!

Egy szó mint száz, elővettem őseink összes problémamegoldó tudományát, és bár nem tartozom a kétbalkezesek közé, majdnem kevés volt. Lefejtettem az összes kis drótot, és hajlítgattam az ágakat fel-le, jobbra-balra. Hogy milyen módon tudták ezt a rengeteg ágat ilyen kicsire összenyomorgatni, nem értem. Gyanítom, az összecsomagolásnál nem lesz elég a doboza.

De a fa állt, csöpögött ugyan az én izzadságomtól, de állt.  A díszeket, ami ugye a karácsonyfa „építés” legmagasztosabb része, gyakorlatilag 8 perc alatt dobáltam fel. Égő bekapcsol, dobozok fa alá…..nyílik az ajtó. Na aki ilyenkor nyugodt, és meghitt pillantásokat tud lövellni a családja felé, az megérdemli az Oscar-t. Hát én megérdemlem!! Mit nekem Japán karácsony :)

Egyébként itt az a szokás, hogy 25-én reggel csak a gyerekek kapnak ajándékot. Ezt Amerikától vették át. Fát van aki állít, van aki nem. Gondolom inkább ott, ahol van gyerkőc. A felnőttek…hm…érdekes… A párok vesznek egymásnak karácsonyi tortát, ami csak és kizárólag epres lehet

, majd miután ezt odaadták egymásnak, megfejelvén a karácsonyt, elmennek egy Love Hotelbe :) A sok közül az egyikbe. Szerelmük beteljesüléséhez :) ezt a módot választják, mert elég vékonyak a falak, meg kicsik a lakások. Ezek az épületek  általában egy helyen vannak, valahol a város szélén. A többségük automata, és diszkrét. Pl. kocsival beállsz a nyitott garázsba, befizeted az automatába, lecsukódik mögötted az ajtó, és bemész az onnan nyíló ajtón át. Van olyan, amelyikben a szobához jakuzzi is tartozik. Ha hm….segítségre van szükséged, katalógusból választhatsz a tárgyak közül.

Szóval karácsonykor ezek megtelnek.

A szilveszter nagyjából úgy telik, hogy éjfélig sokan otthon vannak, vagy a barátaikkal , és éjfél után pedig elmennek valamelyik templomkertbe, ahol kivilágított pavilonokban sütögetik a sok finomságot. Azt hiszem, hogy a templomba valami újévi kívánságkártyát, vagy valami hasonlót lehet bevinni. Ennek még utánakérdezek…

Mi is elmentünk kb 22.órakkor, de egy lélek sem volt még ott, csak a pavilonok, meg a szakadó hóesés. Ebben  kisvárosban semmi nem történt. Gyakorlatilag kihaltak voltak az utcák, semmi trombita, vagy ilyesmi. Kicsit lehangoló volt számomra, mert azért Magyarországon  a legkisebb faluban is koradélutántól szólnak már a petárdák. Itt max a kocsikon meg az aszfalton kopogó hógolyócskákat hallhatod. Ákos kolléganője szerint más városban azért szoktak bulizni, de trombita, meg petárda, meg ilyesmi ott sem igen van. ( Jó lehet, hogy Tokióban más a helyzet..majd megkérdezem Ákos ottani magyar kollégáját) Nem egy harsány nemzet, az tuti :)

Szóval itthon elvoltunk, skype-szilvesztereztünk a családdal egy kicsit, lévén 8 óra az eltolódás, nekik kicsit vicces volt. De azért 3-ig bírtuk. Legalább is a lányom és én. Ákos dolgozott újév napján, Soma kidőlt kettőkor.

Ja..ami még érdekes. Újév első napján már nyitástól tele vannak a boltok. Vásárolnak, mint az őrültek. Bakker……otthon 1.-én minimum 14. óráig kihalt az ország. Mindenki otthon nyalogatja a sebeit :)

Majd áprilisban lesz valami fesztivál, akkor persze még utcákat is lezárnak, olyan nagy szokott lenni a nyüzsi. Na kíváncsi vagyok rá.

Apropó. Végre sikerült lefotóznom azt, ahogy spriccel a talajból az úttestre a fagymentesítő folyadék. Nem volt egyszerű, mert közben esett…vagyis potyogott a hó. 

 

 

 

 

 

 

 

 

Jajjjj  A léééényeg!!!!!

Ákos figyelmeztetése ellenére megkóstoltamaz itt nagy hagyománynak örvendő újévi rízs sütit. Elnézést kérek az össze becses és kincset érő süteménytől, hogy ezen a néven illettem ezt a valamit….

Tömören. Szerintem otthon is lehet ilyet kapni. Csak úgy hívják, hogy vajszínű illatmentes gyertya. Mert mind az állaga, mind a kinézete, de szerintem még az íze is (ha kóstolta már valaki egyáltalán a viaszt),tök ugyanolyan. Túlzás nélkül. Pont olyan kemény, olyan viaszos, Se íze, se bűze, BOZALMAS. Kiköptem, egy falat sem ment le a torkomon belőle. Ezt egy erre termesztett rizsből készítik oly módon, hogy a rizst, meg némi vizet egy mozsárban addig törik (kép), amíg ez a "csodálatos" valami nem lesz belőle. Formába gyömöszölik, és becsomagolják. Peter szerint ragasztó :)))  A kínai nagy fal építésénél még nem volt cement és ha jól tudom vízben kevergettek rízst, majd ezzel a "rizstejjel" oldották meg a téglák kötőanyagát:D

Amikor ezt elmondta a Japán csajoknak, vérig sértődtek, mert szerintük ez a dolog, isteni. Hát nem tudom. Itt meg az édes tejberizstől, meg a gyümölcsrizstől vannak ki. Édesen a rizs…brrrrrr…ezt mondják. Hiába. Ízlések és pofonok…..

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://japanmelo.blog.hu/api/trackback/id/tr351638626

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása