Jó dolgozni Japánban!??

Elsősorban, hogy ne kelljen egy nap mindenkinek mindent elmesélnem!

Friss topikok

  • ViriVirg: jaj nagyon nagyon örülök hogy tetszik (^w^) (2013.10.29. 23:52) Első munkanapom meg hasonlók
  • ViriVirg: Jaj de jó :) örülök hogy tetszett.. Sajnalom de nem volt túl sok időm tovabb irni pedig volt mit..... (2013.10.29. 23:44) Megint Japánban (VIRÁG)
  • lifelike: Folytatas???? (2013.06.16. 00:03) Gomen........
  • ViriVirg: ügyes vagy anyu :D d jövőre csak én írok XD najó írhatsz egy kicsit te is :) (2013.06.05. 11:15) Okaasan is Japánban!
  • Gedus: Hali. Örülök hogy újra él a blog, szeretem olvasgatni, várom a további írásokat. Balázs. (2012.08.07. 22:45) Újra él a blog!

Linkblog

HTML

 971140_10200902299832291_670122130_n.jpg

Sportnap, VIRÁG SZEMSZÖGÉBŐL :D

2010.09.13. 02:24 Korben Dallas

Sziasztok! Viri vagyok. Gondoltam írok egy kicsit a suliról, hogy milyen az én szemszögemből.(Nem? Hiszen anyu nem jár iskolába ö nem tudja, hogy hogy van.)

Szóval hát hol is kezdjem, mondjuk ott, hogy bemegyek a suliba. Anyu csak úgy megáll a 100 yen-esnél és mi onnan sétálunk be. Először cipőváltás és onnan be az osztálytermünkbe. A teremben mindenki (vagyis a barátok) máris mondják a szokásosat……..biraguchan ohajo…..vicces mi?Röviden annyit jelent, hogy: Virág(ocska), reggelt! Utána elkezdődik az olvasás (mindenki olvas)és amikor csengetnek, akkor le kell tenni a könyvet (akárhol is tartasz)mert a tanár már meg is jelenik, és beszél, csak beszél, csak beszél……..az úgymond hetes is mondja, amit kell. Majd egy kis szünet a wc-zésre és már kezdődik is az óra….vagyis az órák. Négy tanítási óra után, pont a negyedik utáni szünetben van az evés. Az úgy néz ki hogy van három sor (padtársakkal együtt) és összetolják az asztalokat…vagyis a padtársad veled szemben és aki előtted volt az meg melletted ül. Egy vagonon behozzák az ebédet és a kaja felelősök meg kiszedik……vagyis én és még néhányan….mert ezen a héten rajtunk a sor hogy a tipikus japán natúr szerű ebédet adogassuk. És a sok blablabla után (a jó étvágyat kívánok után) pedig VÉGRE valahára jöhet a……………………ZABAAAA!!!Mármint mivel négy tanítási órán keresztül nem ettünk, minket nem zavar hogy milyen az íze van a kajának.

Evés után van egy hosszabb szünet, én csak emésztő szünetnek hívom. Majd még 2 órát végig szenvedünk és ha azt hiszed ezzel vége ,akkor rosszul hitted. Jön az elköszönés, a klubok és kb 6 óra körül végeznek. Mi még szerencsére nem járunk ilyen klub izékbe.

Hát egy normális nap ennyiből áll……………………..azonban, ma volt egy torna ünnep szerűség és ezt el kell mesélnem.

 

Ma 7:45-re kellet menni a suliba. Bementünk az osztálytermedbe és….megfogtuk a székünket és az üvegünket (innivalót) és irány az udvar. Mindenki (az egész suli) színek szerint lettek csoportosítva. Voltak a sárgák a kékek a pirosak a lilák (vagyis a Somáék) és a zöldek (vagyis mi). Kb 3 osztály volt egy szín. És mindenki a saját színe szerint kapott egy szalagot, amit a fejükre kötöttek. Vagyis a zöldek úgy néztek ki, hogy zöld szalag a fejükön és zöld pom pom a kezükben. Ez ugyanígy volt minden színnél.

Amikor már megjött mindenki az udvarra és már a szalag is a fejükön van akkor elkezdődött a bevonulás. Mindenki egyszerre ment be, utána még egy kicsit beszéltek és felengedték a zászlókat.  Na és most jön a vicces…………. kiállt egy tanár a gyerekek elé és….bemelegítettünk zenére. A tanár mutatta hogy mit kell csinálni és a gyerekek utánozták hogy például guggolás…blablabla.

Amikor már vége lett a bevonulásnak és a bemelegítésnek, utána elkezdődtek a sportok. Kaptunk egy papírt, amin be voltak számozva, hogy mi után mi jön.

1.Bevonulás

2.Versenyfutás

- csak az elsősök futottak (vagyis mi). Hát mit is mondjak, szétizgultam magam és egy kicsit lassú is voltam, mert mindenki előttem futott és lehetetlen volt őket beelőzni. Ötödik lettemJ

3. Akadályfutás

- csak a másodikosok futottak, vagyis Soma is. Nem szurkolhattam nekik, hiszen ő lila és mi a zöldek voltunk, nekünk a zöldeknek kellett szurkolni.

4,5,6.Megint különféle akadályfutások (amin mi nem mentünk)

7 .Bottal kellet futni

- megint csak az elsősök (vagyis mi). Szóval ez egy olyan sport, hogy 4 gyerek egymás mellett egy botot fog vízszintesen és azzal futnak.

8.Kötélhúzás (király volt)

9.Pom-pom tánc (külön tánca volt a zöldeknek, a liláknak, a sárgáknak, a kékeknek és a pirosaknak).

10. Óriás-ugráló kötelezés

- egy osztály egy ugráló kötéllel. És megint vérezni kezdett a lábujjam, mert megrepedt a köröm.

11,12. Csak a másodikosoknak meg a harmadikosoknak mindenféle vicces versenyek ahol össze volt kötve a lábuk és úgy futottak. Hát én ezen nagyokat röhögtem.

13.Ez olyan volt, hogy a suli összes lánya egyszerre táncolta zenére a japán hagyományos táncot, hagyományos csörgő hangszerrel a kezükben, aminek a  neve: naruko. Az egyik tanár meghatódott hogy egy magyar lány is járja a japán hagyományos táncotJJ  A lányok tánca után jött a suli összes fiúja és ők meg akrobatikáztak meg mindenféle piramisokat építettek egymásból.

14.Váltófutás (áááááá)                                                                                                                                            - szóval mit is mondjak csak úgy beneveztek a tudtom nélkül (a váltófutás nem volt kötelező).Persze amikor elkezdődött és futott az első egy kört és átadta a másodiknak és ő is futott egy kört, baromi lassú volt és utoljára adta át nekem. Amikor én futottam egy kört remegő lábakkal, mert izgultam, és már nemsokára ahhoz az emberhez értem akinek oda kellet adnom, ő már elkezdett futni (mert hiszen úgy is kell hogy akinek átadod az már fut)sajna ő egy kicsit hamar kezdett el futni és ráadásul gyorsan. Én meg mondogattam magamnak hogy:  -lassíts máár fogd már meg azt a botot!Ráadásul még mindig remegett a lábam és már össze akartam esni…..végül nagy nehezen megfogta..huh.

15. Jött a befejezés (a bevonulás ellentéte) ugyanúgy mindenki egyszerre ment. Kihirdették, hogy melyik szín nyerte meg az egész ünnepséget: A nyertes…………………a KÉKEK.neeeeeeeeeeeeeeeem jaaaaaaaaajjjjjj mi a zöldek vagyunk áááá. Utána még kiosztották a kupákat meg ilyeneket. Azt nem értettem,  hogy kik miért kapták meg a kupát, meg amúgy sem értettem, hogy mit mondanak. Annyit igen hogy a kékek nyertek brühühüLL

A befejezés után bevittük a székeket (vagyis az elsősök meg a harmadikosok). Bent még beszélt egy kicsit a tanár és utána lehetett haza menni. Csak szegény másodikosoknak, vagyis a Somáéknak el kellett takarítani az udvaron, elvinni a dobozokat, meg mindent. Addig én a Somára vártam a teremben (már mindenki hazament csak 2 osztálytársam még ott hülyült). Gondoltam ameddig a Somára várok, hülyülök én is. Amikor a Soma is végzett utána hazamentünk.

Anyu végignézte ezt az ünnepséget és jól le is égett. A kötélhúzásnál láttam, hogy Zsófival beszélget. Ő egy magyar lány, profin beszél japánul és segít egy kicsit. Majd anyu ír róla, mert ő ezt jobban tudja.

Ja, és még valami. A suliban ugyan elsős vagyok, de ez itt máshogy van és igazából 7.-es lennékJ… lehet, hogy ezt anyu már írta egyszer, de azért én is mondom :)

Hát azt hiszem ennyi volt…..ha kifelejtettem valamit, akkor módosítok. :)


2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://japanmelo.blog.hu/api/trackback/id/tr302291941

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hollósigy 2010.09.15. 11:19:35

Nekem ez a sportnap enyhén katonásnak tűnt! Virág írj még ha teheted, szívesen olvasom, anyának szorítunk a tornászós KRESZ vizsgához!
Puszi Györgyi

Korben Dallas 2010.09.16. 04:53:55

Áááá, nem! Én inkább rendezettnek és szervezettnek nevezném! Nincs kiabálás, kényszer, vagy fenyítés. Inkább a neveltetésnek köszönhető. Meg a szabályok betartásának.
süti beállítások módosítása