Jó dolgozni Japánban!??

Elsősorban, hogy ne kelljen egy nap mindenkinek mindent elmesélnem!

Friss topikok

  • ViriVirg: jaj nagyon nagyon örülök hogy tetszik (^w^) (2013.10.29. 23:52) Első munkanapom meg hasonlók
  • ViriVirg: Jaj de jó :) örülök hogy tetszett.. Sajnalom de nem volt túl sok időm tovabb irni pedig volt mit..... (2013.10.29. 23:44) Megint Japánban (VIRÁG)
  • lifelike: Folytatas???? (2013.06.16. 00:03) Gomen........
  • ViriVirg: ügyes vagy anyu :D d jövőre csak én írok XD najó írhatsz egy kicsit te is :) (2013.06.05. 11:15) Okaasan is Japánban!
  • Gedus: Hali. Örülök hogy újra él a blog, szeretem olvasgatni, várom a további írásokat. Balázs. (2012.08.07. 22:45) Újra él a blog!

Linkblog

HTML

 971140_10200902299832291_670122130_n.jpg

Szezon, szemét, szelektív........

2010.06.28. 07:40 Korben Dallas

Huh! Nagyon párás a levegő. Néha süt a nap, néha esik az eső, néha kicsit lehűl a levegő, néha felmelegszik. De egy mindig állandó. És az a pára. Nagyon utálom!

Ma a nyelvtanárunktól megkérdeztem, miért van az, hogy akárhányszor lemegyünk valamelyik tengerpartra, soha nincs ott rajtunk kívül más . Azt mondta azért, mert még nem indult el a szezon. Nem igazán értettem, mi kell még „A” szezonnak ahhoz, hogy nekikezdjen végre a jó nép röfögtetéséhez. Aztán erre is megtudtam a választ hamarosan. Szezon-haver arra vár, hogy felmelegedjen a víz, de csak annyira, hogy a nagy, nyálkás medúzák még ne jelenjenek meg. Állítólag ez a nyugis időszak júli.7-től aug. 15-ig tart. Mert aztán ahogy átfordul a nap 16-ra, ezek a tiszteletet és undort parancsoló teremtmények egyszerre csak elindulnak ,hogy megkeserítsék a nyár végét. De most komolyan. Ezt mondta Sató san. Júli.7- aug. 15-ig.  Én mindent elhiszek már :)

Aztán mesélt még sok mindenről. Pl. arról, hogy a Japán kicsiket visszafogják akkor, ha túl korán kezdenének el járni. Visszaerőltetik őket  padlóra….(jah…ezt ismerem…csak ezt otthon Magyarországon az ereje teljében lévő nőkkel és férfiakkal teszik honfitársaik, ha véletlenül kiküzdenék magukat az átlagos szarból.) Szóval visszatessékelik őket, hogy másszanak sokat. Állítólag azért, mert ha keveset másznak, akkor a csuklójuk nem erősödik meg eléggé, és akkor nagyobb korukban magasabb az esélye  a többszöri csuklótörésnek. Járni meg ráérnek bőven. Azt úgyis egész életükben fogják még csinálni. Mászni már nem nagyon. (hm…..hát van aki azért ezt némi alkohol közbenjárásával éltes korban is sűrűn megteszi…)  Szóval ….van benne valami igazság.

Hát ez jó…..az előbb csengettek….kinyitom az ajtót, hát két nagyon izgatott idősebb japán úr , egyszerre hadonászva és riadt tekintettel magyaráz valamit. Végül is megértettem, de nem elsőre, mert a halálra rémült tekintetük miatt erre pont nem is gondoltam. Azt próbálták elmondani, hogy éppen kint dolgoztak az utcán, amikor is eleredt az eső és az én ablakom alatt lévő ruhaszárítón kint vannak a paplanok. Szedjem be gyorsan, mert megázik.. Heeee????

Ez most komoly? Ilyet max. csak akkor tapasztaltam, ha a szomszéd Julika pont kint volt a teraszon és én meg pont akkor nyitottam ki az ablakot szellőztetni így egy röpke köszönés után mondta, hogy esik az eső, áznak a ruháim. Dehogy az utcán dolgozó, vadidegen munkások becsöngettek volna, mert eleredt az eső és sajnáltak volna a felesleges munkámért!!! Istenem. Annyira jó fejek és figyelmesek. Komolyan! Ezt miért nem lehet Magyarországon is? Miért „ciki” ? Ez nem fáradtság. Nah..álmodik a nyomor :(

Na de visszatérve. Nyelvóra. Azt is ma tudtam meg, hogy amikor az ifjúság eléri a felnőtt kor küszöbét (ami 20. év), akkor azt illik megünnepelni. Ezt olyan komolyan veszik, hogy minden évben megrendeznek egy városi fesztivált, ahol az adott évben 20 évessé vált vagy váló fiatalokat ünneplik meg. Haccacáré, kimono, felvonulás….stb.. Azt elfelejtettem , hogy mikor is van vagy volt ez :( Mint ahogy elfelejtettem azt is, hogy kikérdezzem Sato-t a szemétgyűjtésről. Elég bonyolult, szelektálnak mint a csuda! Olyannyira, hogy a műanyag flakonokról le kell venni nem csak a kupakot, hanem a címkét is. Természetesen külön gyűjteni az üveget, külön a papírt, külön a fémdobozokat, a műanyagot és a vegyes szemetet….. Aztán hetente ezeket különböző napokon  viszik el. Ki van téve, hogy mikor mit….de kanji-val..és még nem volt lelkierőm „lemásolni”, hogy lefordíthassam. A házaknál nincsenek kukák. Mindenki bent a házban gyűjti zsákokban, és az adott napon , a megfelelő csomaggal szépen kisétál vele a közeli tárolóhoz. Az utcákon sem látni szemeteseket. Ha szemetet csinálsz, hazaviszed és ott kidobod szelektálva. Elsőre rémisztőnek tűnik, de nekem  mára már rutinná vált. Egyáltalán nem nehéz!! Szerintem ha hazamegyünk egyszer, otthon is ezt fogom csinálni. Miért szokjak le, ha már ilyen jól hozzá szoktam!!!! Csak be kell majd szereznem még egy pár kis szemetes-vödröt. Vagy eleve olyat venni, ami már több részes. Oszt' kocsiba be és irány a közeli szelektív-gyűjtő. (Már ha lesz még Érden)

Már a gyerekeim is tudják….és nem bonyolult.

 

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://japanmelo.blog.hu/api/trackback/id/tr752115086

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Niny 2010.07.03. 17:15:31

én még annyit fűznék a ruha ázós dologhoz hogy a mi szomszédunk nem hogy csak akkor szól hogy esik az eső hogy ha kinyitod az ablakod h szellőztess, de még előtte a mi erkélyünkre rázza a koszt xD szóval igen csak van mit tanultunk tőlük :D szerintem legalábbis... <3 Japán ^^

Korben Dallas 2010.07.03. 17:52:57

@Niny: :) na igen...pedig tényleg nem egy bonyolult dolog odafigyelni a másik nyomorára! És aztán kiderülne, hogy még csak nem is fáj
süti beállítások módosítása